Na zachování mlčenlivosti o skutečnostech, které se zdravotnický pracovník dozvěděl v souvislosti s ošetřováním nebo léčbou
Na veškeré informace o svém zdravotním stavu
Získat od svého lékaře potřebné informace pro zasvěcené rozhodnutí před zahájením nového diagnostického nebo terapeutického postupu
Odmítnout léčbu a být informován o důsledcích svého rozhodnutí
Na soukromí při ošetřování nebo léčbě
Na bezplatné preventivní vyšetření sledující zachování nebo zlepšení zdravotního stavu a aktivní přístup zdravotnického zařízení k preventivním prohlídkám
Podílet se na kontrole poskytnuté zdravotní péče
Nejméně na jeden léčivý přípravek v každé skupině léčivých látek hrazený ze zdravotního pojištění
Na prostředek zdravotnické techniky, hrazený ze zdravotního pojištění v základním provedení nejméně ekonomicky náročném v závislosti na míře a závažnosti zdravotního postižení
Na úplný výpis z účtu a evidence své zdravotní pojišťovny
Na poskytnutí jednou do roka bezplatně, nebo za přiměřenou úplatu kdykoli, na požádání zprávu o informacích uchovávaných o své osobě v evidenci provozovatele informací, například o zdraví
Na lékařskou službu první pomoci a ústavní pohotovostní službu
Na lékařské ošetření rychlou záchrannou službou do 13 minut ve městě a 19 minut mimo město
Na bezplatný výdej léků v lékárně, pokud není stanoven doplatek ze zákona
Na ohleduplný, citlivý a důstojný přístup při léčbě