Výlet do Bešeňové - 2005

Když Tě bolí záda, nevíš kudy kam, pojeď s Klubem na Slovensko,
uvěříš, že je tam pro bechtěreviky ráj!!
V teplém jarním ránu vyrážíme na výlet mikrobusem z Ostravy a autem z Hukvald. Setkali jsme se pod Strečnem. V pěkné hospůdce, nad Liptovská Mara z ptačí perspektivy pod Holíčem občerstvením, jsme se rozhodli pro 3 hodinovou návštěvu aquaparku Tatralandia (nižší vstupné). Později můžeme využít koupání v Bešeňové, kde je sleva na večerní koupání. Večerní program jsme nechali individuální, protože po tom množství minerálů, které proudí do našich ztuhlých těl, myslíme pouze na vychlazené pivo a slušnou postel.
Po příjezdu do Bešeňové jsme se jen ubytovali, schovali zavazadla a spěchali do Taralandie. Loni jsme se jen dívali branou, a bylo nám líto, že nemůžeme vyzkoušet bazény s průzračnou vodou od 28 - 38°C. Při nákupu vstupenek jsme byli příjemně překvapeni 2/3 slevou pro vlastníky ZTP průkazů. Léčivá voda Tatralandie obsahuje minerály s podobným složením jako v mrtvém moři, přesto není slaná (podle informačních letáků). Základní vstupné, pro první část, je na skluzavky, tobogány, divokou řeku, čtyři klidové bazény s lehátky, sedátky, perličkami, vířivkami, protiproudy, mořskými vlnami. Co vám vyhovuje nejvíce?
Tanec je zdravý a hravý
Odvážnější kolegové rovnali pokroucená záda na tobogánech a skluzavkách! Jiní využili občerstvení s vysokou úrovní. Vyměřený čas uběhl rychle, někteří možná litovali, že si nezakoupili vstupenky na celý den, případně neobětovali větší částku za vstupenku do druhé části - vitálního světa. Je to soustava bylinných saun, masážních van, různých ledových a horkých vodopádů. Celkem 15 místností a v každé jiné překvapení pro blaho unaveného a bolavého těla. Překrásné letní počasí samo vybízelo, abychom ještě zůstali…
Odjíždíme z Tatralandie, ještě pohled na zasněžené vrcholy Nízkých Tater. Cestou vyjíždíme na vyhlídku, kterou jsme navštívili už loni, Závozy v Chočských vrchoch pod kótou Holica 1.339,8 m.n.m. Nasyceni úžasným výhledem a ochlazeni horským vzduchem odjíždíme do lázní Lúčky. Na tu spoustu konstrukcí jsme se dívali jen z dálky - snad příště. Ve stínu lesa je zde překrásný asi 15 metrový kaskádový vodopád. Koupání jen pro otužilce i v létě, protože voda přitéká z hor... Pak už přímo do Bešeňové, ve zbytku dne budeme všichni používat nohy!
Řidiče zanesly nohy okamžitě na pivo, protože pozorovat kolegy celý den ve 27°C jak si dávají co hrdlo ráčí není asi jednoduché. V 17 hodin odcházíme na termál v Bešeňové ještě se trošku prohřát a využít levnější podvečerní vstupné. Zde se setkáváme z kolegy z olomouckého klubu, kteří měli už o nás starost, nevěděli o naší cestě na Tatralandii. Domlouváme na společném večerním posezení. Ve dvacet hodin končíme namáčení vyhřívání a plavání. Někdo navštívil místní pizzerii, hotelovou restauraci a okolo 22 hodiny se scházíme s olomouckými kolegy v restauraci na konci Bešeňové. V příjemném rozhovoru probíráme slasti a strasti bechtěreviků. Kolem půlnoci se rozcházíme nabrat nové síly.
Druhý den:
Druhý den jsme se vzbudili opět do nádherného, teplého, rána, v klidu posnídali a v 10 hodin už jsme na koupališti. Tentokrát jsme zvolili vstup přes hotel, vstupné je sice o 30 SK vyšší, Vyhlídka pod Holicou - 1340 m ale šatny a možnost využít hotelové bazény i koupaliště za to stojí. Ranní ztuhlost bechtěrevika v teplé vodě rychle ustupuje a čeká nás slunce, plavecký bazén, tobogán, občerstvení a samozřejmě spousta nekonečných diskusí. Proto, ale takové výlety pořádáme, abychom se uměli podělit o své zkušenosti ze života bechtěrevika.
V 15 hodin se loučíme z kolegy z Olomouce i s termály, odjíždíme domů za rodinou a připravit se na následující pracovní týden. Pod Strečnem jsme ještě ochutnali slovenské halušky, brynzu, guláš nebo palačinky. Dobré jídlo a únava z termální vody vykonaly své, v mikrobuse je ticho, pouze p.Bednář si jako řidič nemůže dovolit spát. Zpáteční cesta byla rychlá, postupně se loučíme...
Nahoru Zpět Home
Závěrem:
Chci poděkovat všem za perfektní přístup ke kolektivu, dochvilnost a shovívavost při organizačních nedostatcích. Největší dík patří našim řidičům. Pan Bednář zajistil mikrobus pro 9 osob z Ostravských komunikací, sám řídil a přidával nápady kam bychom se ještě mohli podívat. Pan Michálek zajistil dopravu 5 kolegů z Hukvald a Frýdlantu nad Ostravicí.
Závěrem chci říct, že děkuji za to, že klub bechtěreviků existuje, že máme skvěle napsané projekty, díky kterým můžeme podobné akce podnikat. Chci poděkovat kolegům, kteří mají o tyto společné výlety zájem, přestože si vše musí hradit sami a část financí se jim vrátí až po vyúčtování podle stavu klubových financí, ale kolik a kdy to bude, to předem nevíme. K tomu, aby náš výlet byl takto vydařený, příjemný a pěkný jste přispěli vy všichni - díky!